långsamt

 
tiden går sååååå långsamt. Älskar när det är helg när det är folk runt mig. Vardagarna är så tråkiga för alla jobbar och jag skrotar hemma. Så mycket gnällande på mig men min barnmorska har sagt att jag får gnälla hur mycket jag vill, så jag passar på he he .

Har förövrigt fått en ny barnmorska. Först när jag hörde att min blir borta tills någon gång i höst vart jag ledsen och tänkte att nu kojmmer jag säkert få någon sur jävel, sådär positiv som man är. Men när vi kom dit igår så tyckte jag faktiskt om den nya mera! Hon berättade hela tiden vad hon gjorde utan att man behövde fråga och ställde mer frågor till mig och Robin om hur vi känner för förlossningen och massa annat.
HOn skrev in i min journal att inga studenter får närvara under min förlossning, jag hade ingen tanke på det för trodde iunte dom fick det när de är någon som föder frsta gången. Men tur att hon tog upp det för hade nog inte tänkt på det annars.
Fick också veta vilken ersättning som används på BB så vi kan köpa hem lika. Känns inte bra att byta och ha sig när dom är så små och magen håller på att komma igång, kanske får jätte ont i magen av byten tänkte jag. Och det höll hon med om. Sen vet man inte hon kanske behöver en annan sort sen, av någon anledning. Men det får vi ta då.
Magen hade vuxit fint, hjärtat lät bra och vi fick lyssna väldigt länge. Hon förklarade vad hon lyssnade efter mer ingående en förgående bm. Hon klämde och kände på bebisen, hon frågade om jag visste hur hon låg och då berättade jag vad jag visste/trodde och hade helt rätt. Hon tyckte jag var duktig ha ha. Men det borde man känna tycker jag när man är gravid i vecka 35, snart 36. Har jag gjort ett par veckor nu. Hon ligger med huvudet neråt och ryggen på min hö sida, rumpan trycker mot revbenen ibland och hon sparkar på vä sida mest. Är inte alls skönt när hon trycker med sin ghetto rumpa mot revbenen, känns som dom ska gå sönder ibland.
Hon höll iallafall med om att den lilla inte är någon stor bebis, och tippade på att hon skulle väga runnt 2900-3200. Beror på hur mycket hon lägger på sig dom kommande veckorna.
Sen tog vi upp om att alllllaaaaaaa ( i stort sett ) säger att jag inte ska hoppas på att hon kommer tidigare, fr "alla förstföderskor går över tiden ". Det stämmer inte. Finns många som väntar sitt andra tredje osv barn som går över tiden och många som väntar första som föder innan bf. Kändes skönt att hon bekräftade att det inte alls är som alla andra påstår. För det 'r ganska irriterande när de flesta säger " Du får räkjna med att gå över, hoppas inte för mycket. Ska bli kul att se när hon kommer i aug osv osv. SÅ uppmuntrande, NOT.

Hon tyckte det var roligt att vi kollat kön och bestämt namn, och bra att vi kunnat förbereda så mycket som vi gjort. Med det viktigaste iallafall:
Hon berättade att hon också hade tagit reda på kön, och att folk runt omkring henne sa att hon inte skulle köpa för mycket tjejgrejer. " Kul när det kommer ut en kille sen får gå med klänning. Ska bli så roligt att se om det blir en kille och inte en tjej. "
Sånt har vi också fått höra. VAD är det för kul om det skulle vara en kille och inte en tjej? Varför ens säga något sånt, som att man går och hoppas på att det inte ska komma ut en tjej som vi trott/vetat utan en kille istället. Självklart skulle vi bli lika lyckliga ändå så länge bebisen är frisk. Men när man köper grejer som är mer tjejiga och förbereder så är det inte jätte kul att varannan människa kläcker ur sig något sånt.
Blä. Bli så trött ibland.
Hursom. När vi satt där och pratade om alla olika bedövningar osv så kändes allting så himla nära. Vi har bara två inbokade tider kvar hos bm nu, och är inte ens säkert att vi kommr på sista, för hon kanske har valt att komma ut redan. Spännande att se när hon kommer. Efter all väntan.
Ska bli skönt att hon kommer snart så kroppen kan börja träna och det så småningom.Ser fram emot när ag kan börja gå promenader igen, och börja springa. Men det för ta den tid det behöver. Kroppen ska läkas frst.
 
Snart är jag mamma. Förälder, helt sjukt.
 
 
0 kommentarer