barnmorskan

Allt gick som vanligt bra hos barnmorskan. Inbokad läkartid fick jag och det är redan på måndag! Skönt. Hon tyckte inte att jag skulle fortsätta jobba, så blir ev min sista vecka på jobbet den kommande veckan. Jävligt tråkigt.

Sitter just nu ensam hemma och bara tar det lugnt, som vanligt. Här går ingenting i övertempo längre he he.
Robin drog iväg för överraskningsgales för en kompis som fyller år.
Kul att han kommer iväg och träffar lit ekompisar tycker jag, det är han värd och borde göra oftare!
DOCK är jag lite smått irriterad över en sak, som jag även vart irriterad över förra helgen. Det är grejen med alkohol. Jag måste avstå från alkohol och tobak ( sjäölvklart inte ens ett svårt val om man är gravid.. )
och vi har haft en deal att även Robin ska hålla sig nykter från och med två veckor tillbaka. Största anledningen är väl at det ska vara rättvist, blir inte lika tråkigt för mig om vi är iväg på något om vi är nyktra tillsammans. Sen även att IFALL det skulle hända något, man vet aldrig om det blir några komplikationer med graviditeten eller som förlossningen mot all förmodan skulle sätta igång. Det är liksom bra om han är nykter då så han smidigt kan ta sig dit jag befinner mig.  Min barnmorska sa det att det är bra om vi packar bb-väskan inom snart framtid just för den anledningn att MAN VET ALDRIG.
Nu verkar det som att herr R har bestämt sig fr att dricka ändå. Vilket irriterar mig. Inte vad vi kom överrens om. Han får gärna gå på fest det gör mig inget, men måste man dricka bara därför? Bajskorv.
0 kommentarer