rökning,napp

något jag kommer vara hård på är om någon snusar och framförallt röker när våran dotter är med. Hon ska inte utsättas för att få rök på sig då det är extremt farligt speciellt de första veckorna. Folk som röker under graviditeten och även precis efter tycker jag Är ganska Korkade. Man borde se efter sitt barn bästa och hur fan tänker man när man plockar upp sitt lilla barn efter man rökt? De flesta tror att det räcker med att tvätta händerna. Men där har dom fel. Röken sitter kvar på kläder och hår, vilket barnet kan andas in och det är otroligt farligt. 
Min syster rökte under graviditeten och hon röker nu. När hennes son föddes var han väldigt liten och antagligen var det för att hon rökte, klart man inte kan säga det till hundra procent men jag tror att det var en stor del i det hela. Hon har även rökt efteråt. Tycker det är oansvarigt att utsätta sitt barn för rök.. Plötslig spädbarnsdöd,astma.
förjävligt. Jag hoppas att jag aldrig mer kommer börja röka. Feströka känns ok men ska verkligen försöka undvika det Också. luktar äckligt, ser ofräscht ut och är framförallt livsfarligt. 
 
sen detta med napp. Jag hade tänkt att vi skulle försöka undvika det, MEN tydligen rekommenderas det för att det minskar risken för plötsligspädbarnsdöd, och allt som minskar den risken kommer vi att lyssna noga på vad det är. Det är nog Robins skräck hittills. Det är de han har pratat om att han är orolig för, och jag har börjat tänka och läsa mycket om det också. Så vårat barn ska självklart ha napp och självklart ska ingen som rökt utan att sanera sig ( haha ) få gulla med henne. 
 
 
0 kommentarer