vecka 38

Herregud.  Jag avlider snart. Orkar inte mera. Har vart så jävla varmt några dagar, har försökt sola lite men fixar max 15 min i solen sen måste jag gå in och flåsa. 
Kan knappt resa mig upp ur soffan längre, stånkar som en gammal kärring. Gör ont överallt, vaggar och allmänt tungt och vidrigt.
Försöker hitta saker att läga fokus på men det är inte lätt. Speciellt när man inte kan göra något fysiskt ansträngande och sen är hemma själv hela dagarna. Blir mycket sittande och liggandes i sängen, oich sååklart massa väntan. När fan ska det sätta igång? Skulle gärna säga att detta är sista veckan men kan ju tyvärr dröha längre än så.

Har en sak att se fram emot iallafall denna vecka. Och det är babyshower! Känns skit kul. Hade inte alls några förväntningar på att det skulle bli något så känns extra roligt nu när det blir så. (Om jag inte ligger inne på förlossningen he he he). 
Tänk att få ett litet firande för den kommande bebisen. Jätte mysigt. Känns dock väldiugt ovant att det hålls något för mig! (Bebisen) Men jätte roliugt och jag längtar.
Jag bara hoppas att ingen köper något med hennes namn på för det är bara våra familjer plus min kompis som vet  vad hon ska heta. Skulle inte vara hela världen såklart men kul att hålla något lite hemligt. 

Namnet har jag sen dagen jag hörde det sagt att mitt barn ska få veta, sen har det dykt upp några andra på vägen men inget soim kännts lika bra osm detta. Det var på en programinspelning som jag hörde det första gången. Är väl kanske 6-7 år sen. Ett ovanligt fint fornnordiskt namn. Skulle gråta blod om någon bekant fick barn föra oss och döpte deras dotter till det. Får inte hända hehe.
 
Sista veckan för Robin nu, sen går han äntligen på semester!! Blir perfekt. Kommer säkert gå varandra lite på nerverna nu när jag är extra trött grinig och less men det är vi beredda på. 

Kollar på en serie på aftonbladet tror jag, som heter Älskade unge. Där var det en doktor som föreslog den så kallade färdknäppen för att få igång förlossningen. Låter så vidrigt. Tydligen något i spermierna som kan trigga igång. Trodde det bara var en myt men har läst på lite och det står att det faktiskt kan hjälpa till att få igång allt. 
Så kanske ska ligga mycket i veckan så det startar någon gång. Skämt åsido. 
 
0 kommentarer