vecka 34

Inne i vecka 34 nu, coolt. Tiden rullar på ganska bra ändå. Har dragit på mig en äcklig förkylning både R och jag. Så mycket vila och bara bli frisk står på schemat.

Var hos bm i torsdags och allt såg fint ut. Hjärtat hörde vi mycket mycket tydligare denna gången, hon växer fort nu sen ligger hon så man hör mycket bättre också. Så himla häftigt, tänk att min lilla barn ligger där inne och om bara några veckor är hon här ute, så overkligt.
Efter bm besöket tog jag och min kompis bussen ner till stan och åt hamburgare, jävligt gott. Och kul att hon ville sällskapa. Så trist att gå dit själv och äta lunch själv. Sen gjorde vi inte mycket mer, kollade lite inne på åhlens, såg ycket fint jag ville köpa men försöker hålla hårt i mina små slantar.. Vankade sen till tåget för att åka hem, gick då inte fort för fick den där känslan av håll och ont i bäckenet ljumskarna och ryggslutet. Skit tråkigt att det ska göra så ont efter man bara gått lite grann.
Min bm sa att jag ska ta små korta steg och inte gå så fort. Blir väl lätt så att man traskar på som vanligt och sen står man där andfådd och har ont överallt he he.
Robin var lite besviken över at than inte kunde följa med, men kommer fler gånger. ska dit 3-5 ggr till. Hoppas det inte blir mer än 5, hon ska vara ute tills dess!

Vi var även på föräldrakurs i onsdags. Och alltså. Det var inge roligt alls. Dells hade jag koll på de mesta som sas, sen så var det mestadels prat om amning. som jag just nu bestämt mig för att INTE göra. Och den känslan förstärktes bara efter filmen vi fick se. Herregud, jag vill inte vara så låst! Jag vill att Robin ska kunna mata som han vill han också, knyta band precis som jag. Och närheten får man även fast man inte ammar. Fattar inte varför vissa trycker på så jävligt om det. Man gör som man vill, kul för dom som trivs med amning och får det att funka, lika kul för dom som inte ammar och även får de att funka.
Nu på fredag ska vi till förlossningen och kika, ska bli jätte kul. Det är något jag sett fram emot får då känns det så nära med att man snart själv liugger där och plågas för att sen få den finaste belöningen av dom alla.
Robin är lite nervös inför dagen då det sätts igång. Helt förståligt. Jag har nog haft lättare att vänja mig och förbereda mig mentalt än vad han kan. Han får inga små sammandragningar eller känne rhur bebisen trycker på. Blir helt annorlunda för honom.  Men det ska nog gå jätte bra! Hade inte  velat haft någon annan än Robin med mig, en riktig klippa.
I helgen som var hann vi gå på dop, jätte mysigt. Det senaste tillskottet i släkten skulle döpas och det var lilla Astrid. Jätte söt! Åkte dit med pappa och systersonen, som röjde runt bland alla sina sysslingar och andra barn. Han hade super roligt och det värmde att se. Oftast utan problem så hakar barn bara på varandra och röjer loss. Tänk om det var så i vuxen ålder med, då är man inte alls lika obrydd och framfusig.
Fick många frågor om när våran lilla kommer och lyckönskningar, att dom ser fram emot ett till dop osv.
Bestämde att vi skulle åka hem till min kusin någon helg. Hon har tre fina barn och var så roligt att sitta och lyssna på när de två äldsta smidde planer. Har inte vart och hälsat på dom tidigare i deras "nya" hus. Dom har dock bott där 2 år tror jag, minst.. Så är väl på tiden.
Antingen innan lillan kommer eller efter, blir nog bra hursom. Kul att ha något mer gemensamt faktiskt. Hon jobbar även på förlossningen så kunde fråga henne lite saker och det verkade hon gilla.


Helgen som kommer vankas det 3årskalas! Han ska få en helg med oss på furuvik blandannat och sen lite småsaker som kläder och traktorer förmodligen. Hans morfar (min pappa) ska ordna en tårta som ser ut som en traktor, tror ungen kommer gråta av lycka haha. Bästa som finns. Gullisen.

Framtiden kommer nog bli lite kaotiskt det kommande året. Tuff sak vi måste ta tag som inte går att skjuta på så mycket längre. Frjävligt.
0 kommentarer