Tänka positivt

Har fått en handläggare på försäkringskassan som jag inte förstår vad hon säger. Har sagt att jag vill byta, ringde tre gånger igår och lämnade meddelande till en annan jag haft kontakt med. Hon ringde aldrig upp och fjärde gången jag ringde var det Telsvarare som sa att hon gått hem för dagen. VAFAN. Vill ha det där klart nu! Den innan har räknat fel och inta tagit med min inkomst från förra jobbet som dom SKA göra. Frustrerande att saker ska krångla. Det positiva är att jag kommer få pengar oavsett, finns dom som har det värre.
 
barnmorskebesöket gick fint. Magen hade inte vuxit så mycket, endast en centimeter.  hjärtat lät fint som vanligt (skönt) , hon klämde på magen och sa att troligtvis är huvudet här rumpan där osv, men svårt att känna då hon ligger långt bak, hon håller fast vid att den lilla är en mindre bebis. Men sa också att det kanske ändras till nästa gång vi ses, får väl se. Skönt att allt rullar på.
vilken tur vi har. Hittills inga konstigheter och egentligen ska jag inte gnälla så mycket som jag gör, när man ser andra som mått sämre eller vars bebisar i magen har olika "fel".. Men min bm sa att jag FÅR gnälla för det är jobbigt, man måste lära känna sin kropp på nytt , äta annorlunda , relationen till sin partner sätts lite på prov. Jag känner mig elak som inte alltid vill ligga och mysa i soffan framför en film, blir varm och svettas som en gris. Jag har TUR som har en pojkvän som inte lägger så mycket vikt på det, utan tar det för va det är. Han vet varför och tjatar inte. Snarare jag som har svårt att förhålla mig till det. ämne snart är det över och fokus kommer vara på den lilla och vår familj såklart. Vår egna familj. Förväntar mig det värsta med nätter utan sömn osv. Tänker att kanske blir det inte en lika stor chock om man mentalt försöker förbereda sig på att de kommer vara sjukt jävla jobbigt.
oavsett så är jag så tacksam för aTT vårt barn är friskt och mår bra där inne, växer i hennes takt, hjärtat slår starkt. 
 
snart har halva maj gått och sen kommer första sommar månaden, vilket betyder att snart snart är hon här....
 
Fick panik igår över att vi måste köpa mer kläder till henne. Känns som bi inte har något alls, men de har vi såklart.. Sen salvor av olika slag behövs ju, blöjor, nappflaskor, ersättning. Känns som man har noll koll.
vill så gärna ha ett fårskinn som vi bland annat kan lägga i vagnen, så mysigt. Men ska avvakta finns viktigare saker att lägga pengar på först.
 
fick tips om att ha BB-väskan färdigpackad till vecka 34, så det ska jag ha. Man vet ju aldrig. 
0 kommentarer