ultraljud

Ultraljudet börjar närma sig, det blir vårat andra. Det första hade vi i vecka 13 och då såg allting jätte fint ut, hjärtat pickade på fint och den lilla där inne hoppade runt och fladdrade hejvilt. Hoppas så innerligt att allting ser lika fint ut även denna gången.. Borde inte vara något som är fel, men oron finns ändå där såklart. Jag har en förmåga att alltid vänta det värsta, och det blir jobbigt i längden. Försöker jobba på att tänka mer positivt istället.
Går och väntar på att få känna första sparkarna men känner mest som lite fladder hittills. Har även haft en liten spännande känsla i magen men det gör inte ont, ska fråga bm vid ultraljudet och se vad det beror på. Kanske kroppen som förbereder sig inför förlossning har hört att det kan börja nu.
Enda som känns lite tråkigt över denna graviditet är att ingen av mina kompisar väntar eller har barn. Hade vart fruktansvärt roligt om man kunde dela en sån upplevelse med en kompis. Men kommer väl träffa andra mammor i min ålder sen när bebisen är här, på öppnaförskolor eller vart man nu hänger ha ha.
Jag har iallafall Robin att bolla med och det funkar bra, även fast det inte är riktigt samma sak som med en tjejkompis.

Är så nyfiken på om det är en liten kille S eller tjej M där inne!
Vill kunna förbereda ordentligt och köpa saker till det blivande bebisrummet när vi flyttar. Skiter i vad andra säger vi kommer köra på Pojkigt eller flickigt för det är de vi gillar. Har svårt att bestämma om vi ska måla hela rummet i vitt och sen ha någon fin sticker på en vägg, eller om vi ska köra tapet på en vägg. Tror det blir tapet men velar hela tiden fram och tillbaka. Men har fram till maj att bestämma mig (oss) så det löser sig säkert.
Känns väldigt roligt att våran bebis kommer använda samma säng som jag och mina syskon hade när vi var små. Även om den inte kommer att användas första månaderna men sen så!
Tankar om dop har kommit upp och det enda som är bestämt är vem som kommer bli Gudmor / Gudfar. Känns lite förhastat att planera dop nu redan när barnet inte ens har kommit ännu. 

VI längtar sååå mycket till allting!
0 kommentarer