envis

Precis kommit hem efter ett par timmar i stan som resulterat i ömma och svullna fötter. Besöket hos barnmorskan gick jätte bra, hon är så snäll och lätt att prata med. Blodprov, blodtryck, mäta magen 22cm om jag minns rätt, och lyssnade på hjärtat, allting var super bra och jag ligger perfekt i kurvan enligt henne, skönt! Hon sa att den lilla där inne är väldigt envis, så fort vi hittade och kunde lyssna på hjärtat så snurrade hon runt och vände på sig, men fick lyssna en liten stund iallafall så det var roligt. Min lillasyster tyckte allt var spännande och nu längtar hon tills hon ska starta familj ännu mera. Blir nog en väldigt livlig bebis och inom några dagar kommer du säkert få rejäla sparkar sa hon också, så bara vänta och se.
Fick även mitt moderskapsintyg så jag kan skicka in till försäkringskassan. Två broshyrer där jag kan läsa mer om gravidbälte, eftersom jag börjat få ont i höfter och ljumskarna. Så när/om det blir värre ska jag klicka hem ett sådant, va inte så dyrt som jag trodde så känns skönt.
Fick med mig två saker till lillan, en liten klänning och en sparkdräkt tror jag man säger, somriga båda två. Funkr att ha tröja/body under om det skulle vara kallare dagar när hon kommer ha dom. Köpte strl 56 så kanske blir lite stort, det vet vi inte fören hon är här. Hoppas hon inte blir för stor bara, för min egen skulle he hee..
0 kommentarer